A közoktatás indikátorrendszere 2021
Budapest, 2022.
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Horn Dániel
Hőnich Heléna
Varga Júlia
Kutatási asszisztens: Herskovits Dávid
Olvasószerkesztő: Székács István
Copyright © Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaság-tudományi Intézet, 2022.
Borító © Vigyázó Zsófia, 2022
Technikai útmutató „A közoktatás indikátorrendszere 2021” című kiadványhoz
Budapest, 2022.
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Hőnich Heléna
Horn Dániel
Varga Júlia
Kutatási asszisztens: Herskovits Dávid
Copyright © Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaság-tudományi Intézet, 2022
Borító © Vigyázó Zsófia, 2022
Szemelvények „A közoktatás indikátorrendszere 2021” című kiadványból
Budapest, 2022.
Szerkesztette: Varga Júlia
A kötet szerzői
Hajdu Tamás
Hermann Zoltán
Horn Dániel
Hőnich Heléna
Varga Júlia
Kutatási asszisztens: Herskovits Dávid
Olvasószerkesztő: Székács István
Copyright © Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont
Közgazdaság-tudományi Intézet, 2021
Borító © Vigyázó Zsófia, 2022
„A közoktatás indikátorrendszere 2021” című kiadvány a KRTK Közgazdaság-tudományi Intézetében kidolgozott, a magyar közoktatási rendszer jellemzőit adatokkal leíró jelzőszámrendszer negyedik kiadása, mely 2020-ig tartalmazza az indikátorok frissített értékeit.
2015-ben dolgoztuk a ki a Közgazdaság-tudományi Intézetben a közoktatási indikátorrendszert, azzal a céllal, hogy létrejöjjön Magyarországon egy rendszeres kiadvány, amely egyaránt alkalmas arra, hogy a szakpolitikai döntéshozók könnyen és pontosan tájékozódjanak a közoktatás aktuális állapotáról, illetve trendjeiről, és hogy az érdeklődő szakértő és nem szakértő közönség megismerje a magyar közoktatást jellemző legfontosabb mutatókat. Olyan indikátorokat alakítottunk ki, melyek amellett, hogy számszerűen leírják a jelenlegi helyzetet, lehetőséget adnak a mutatók ismételt megfigyelésére, mivel rendszeres adatgyűjtéseken alapulnak, melyek lehetővé teszik, hogy a kiadvány időközönként frissíthető, megjelentethető legyen. A mostani kiadás követi a korábbi kiadások felépítését, de néhány új indikátort is tartalmaz, egy-két indikátort pedig elhagytunk a kiadványból, vagy azért mert nem álltak rendelkezésre az új adatok, vagy abból a célból, hogy az indikátorok száma kezelhető maradjon.
A kiadványból valamennyi indikátor adatai letölthetők a 2010 és 2020 közötti évekre, az adattáblákban az indikátorok értékeit esetenként olyan bontásokban is közöljük, melyek máshol nem hozzáférhetőek. Az előző kiadáshoz hasonlóan, a 2021. évi kiadványban az adattáblák már nem csak magyar, hanem angol nyelven is elérhetőek, a kiadvány tartalmaz egy angol nyelvű összefoglalóval és angol nyelvű tartalomjegyzéket is. A kötetet – a korábbi kiadásokhoz hasonlóan – kiegészíti a „Technikai útmutató A közoktatás indikátorrendszere 2021 című kiadványhoz”, mely minden egyes indikátornak ismerteti számítási módját és az egyes indikátorokhoz felhasznált adatok pontos forrását.
Nem található esemény a közeljövőben.
A KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet teljesítményéről A KRTK KTI a RePEc/IDEAS rangsorában, amely a világ közgazdaság-tudományi tanszékeit és intézeteit rangsorolja publikációs teljesítményük alapján, a legjobb ... Read More »
Tisztelt Kollégák! Tudományos kutatóként, intézeti vezetőként egész életünkben a kutatói szabadság és felelősség elve vezetett bennünket. Meggyőződésünk, hogy a tudomány csak akkor érhet el ... Read More »
Srí Lanka: a 2022-es gazdasági válság leckéje – A. Krueger Lessons from Sri Lanka Anne O. Krueger Jul 25, 2022 – Project Syndicate ... Read More »
A permanens válság korában élünk – J. Meadway We’re living in an age of permanent crisis – let’s stop planning for a ‘return ... Read More »
A 2021 végén, illetve 2022 elején tapaszalt 6, illetve 7%-os cserearányromlás brutális reáljövedelem-kivonást jelentett a magyar gazdaságból. A külső egyensúly alakulásával foglalkozó elemzések többnyire ... Read More »