This paper analyzes two business practices on the mobile internet market, paid prioritization and zero-rating. These practices allow the internet service provider to discriminate different content types. With prioritization, the ISP delivers content at different speeds; with zero-rating, the ISP charges different prices. In recent years these practices have attracted considerable media attention and regulatory interest. When the asymmetry between content providers is limited, in particular with regard to their ability to attract traffic or to monetize it, we first show that the ISP can extract more surplus from consumers by privileging the relatively weaker content and restoring symmetry between content providers. Next, we show that the ISP chooses prioritization when traffic is highly valuable for content providers and congestion is severe, and zero-rating in all other cases. Finally, we find that a policy banning prioritization can lead to zero-rating and a reduction in consumer surplus.
Nem található esemény a közeljövőben.
A KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet teljesítményéről A KRTK KTI a RePEc/IDEAS rangsorában, amely a világ közgazdaság-tudományi tanszékeit és intézeteit rangsorolja publikációs teljesítményük alapján, a legjobb ... Read More »
Tisztelt Kollégák! Tudományos kutatóként, intézeti vezetőként egész életünkben a kutatói szabadság és felelősség elve vezetett bennünket. Meggyőződésünk, hogy a tudomány csak akkor érhet el ... Read More »
Srí Lanka: a 2022-es gazdasági válság leckéje – A. Krueger Lessons from Sri Lanka Anne O. Krueger Jul 25, 2022 – Project Syndicate ... Read More »
A permanens válság korában élünk – J. Meadway We’re living in an age of permanent crisis – let’s stop planning for a ‘return ... Read More »
A 2021 végén, illetve 2022 elején tapaszalt 6, illetve 7%-os cserearányromlás brutális reáljövedelem-kivonást jelentett a magyar gazdaságból. A külső egyensúly alakulásával foglalkozó elemzések többnyire ... Read More »