Károly Miklós Kiss, László Lőrincz, Zsolt Csáfordi, Balázs Lengyel
Kapcsolódó és nem kapcsolódó diverzifikáció válság és fellendülés időszakában / Related and unrelated diversification in crisis and in prosperity
Összefoglaló
Hogyan befolyásolja válság időszakban a többtermékes vállatok termékdiverzifikációs
döntéseit a termékek közti technológiai közelség? E kérdés megválaszolásához megvizsgáltuk
a termékspecifikus keresleti sokk hatását a magyar vállalatok termékportfóliójára 2005–2012
között. Azt találjuk, hogy a vállalatok termékportfóliója a termékek technológiai közelsége
szempontjából koherensebbé vált, amikor a vállalatokat keresleti sokk érte. Az empirikus
eredmények azt mutatják, hogy a vállalatok válságidőszakban azon másodlagos termékek
termelését állítják le, vagy csökkentik nagyobb valószínűséggel, amelyek technológiailag
kevésbé kapcsolódnak a fő termékükhöz és erőforrásaikat inkább a technológiailag
kapcsolódó termékekre koncentrálják.
A KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet teljesítményéről A KRTK KTI a RePEc/IDEAS rangsorában, amely a világ közgazdaság-tudományi tanszékeit és intézeteit rangsorolja publikációs teljesítményük alapján, a legjobb ... Read More »
Tisztelt Kollégák! Tudományos kutatóként, intézeti vezetőként egész életünkben a kutatói szabadság és felelősség elve vezetett bennünket. Meggyőződésünk, hogy a tudomány csak akkor érhet el ... Read More »
A 2021 végén, illetve 2022 elején tapaszalt 6, illetve 7%-os cserearányromlás brutális reáljövedelem-kivonást jelentett a magyar gazdaságból. A külső egyensúly alakulásával foglalkozó elemzések többnyire ... Read More »