We test for gender differences in the impact of subjective feedback, using an online game with randomized treatment in the form of pop-up texts and graphics. We estimate the impact of giving encouragement or praise on performance (score, accuracy) and persistence (number of games played). We find some evidence of gender differences: while praise has little impact, encouragement has a positive impact on the persistence and performance of females and a negative impact on the performance of males. These are driven by those with low task-related confidence. The findings suggest that giving more individualized feedback – such as encouragement to females with low task-related confidence – can potentially improve gender equality, especially in traditionally male fields.
Nem található esemény a közeljövőben.
A KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet teljesítményéről A KRTK KTI a RePEc/IDEAS rangsorában, amely a világ közgazdaság-tudományi tanszékeit és intézeteit rangsorolja publikációs teljesítményük alapján, a legjobb ... Read More »
Tisztelt Kollégák! Tudományos kutatóként, intézeti vezetőként egész életünkben a kutatói szabadság és felelősség elve vezetett bennünket. Meggyőződésünk, hogy a tudomány csak akkor érhet el ... Read More »
Srí Lanka: a 2022-es gazdasági válság leckéje – A. Krueger Lessons from Sri Lanka Anne O. Krueger Jul 25, 2022 – Project Syndicate ... Read More »
A permanens válság korában élünk – J. Meadway We’re living in an age of permanent crisis – let’s stop planning for a ‘return ... Read More »
A 2021 végén, illetve 2022 elején tapaszalt 6, illetve 7%-os cserearányromlás brutális reáljövedelem-kivonást jelentett a magyar gazdaságból. A külső egyensúly alakulásával foglalkozó elemzések többnyire ... Read More »