We estimate the effect of mass media coverage of the meningococcal disease on the uptake of meningococcal vaccinations in Hungary. Our analysis is based on administrative county-level data on vaccination purchases linked to indicators of media coverage of the meningococcal disease and to administrative records of disease incidence. Using geographical and time variations in these indicators, our fixed effects estimates indicate a strong positive effect of mass media coverage of the disease on the rate of vaccination with all types of the meningococcal vaccine. At the same time, we do not find evidence that disease incidence itself has a positive impact on vaccination. These findings are broadly in line with imperfect information and the principles of bounded rationality and highlight the responsibility of mass media in influencing health-related behaviours.
Nem található esemény a közeljövőben.
A KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet teljesítményéről A KRTK KTI a RePEc/IDEAS rangsorában, amely a világ közgazdaság-tudományi tanszékeit és intézeteit rangsorolja publikációs teljesítményük alapján, a legjobb ... Read More »
Tisztelt Kollégák! Tudományos kutatóként, intézeti vezetőként egész életünkben a kutatói szabadság és felelősség elve vezetett bennünket. Meggyőződésünk, hogy a tudomány csak akkor érhet el ... Read More »
Srí Lanka: a 2022-es gazdasági válság leckéje – A. Krueger Lessons from Sri Lanka Anne O. Krueger Jul 25, 2022 – Project Syndicate ... Read More »
A permanens válság korában élünk – J. Meadway We’re living in an age of permanent crisis – let’s stop planning for a ‘return ... Read More »
A 2021 végén, illetve 2022 elején tapaszalt 6, illetve 7%-os cserearányromlás brutális reáljövedelem-kivonást jelentett a magyar gazdaságból. A külső egyensúly alakulásával foglalkozó elemzések többnyire ... Read More »