Abstract Elite schools in Hungary cherry pick high achieving students from general primary schools. The geographical coverage of elite schools has remained unchanged since 1999, when the establishment of new elite schools stopped. We exploit this geographical variation and estimate the impact of high achieving peers leaving the class on student achievement, behaviour, and aspirations for higher education. Our estimates indicate moderate but heterogeneous effects on those left behind in general primary schools.
A KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet teljesítményéről A KRTK KTI a RePEc/IDEAS rangsorában, amely a világ közgazdaság-tudományi tanszékeit és intézeteit rangsorolja publikációs teljesítményük alapján, a legjobb ... Read More »
Tisztelt Kollégák! Tudományos kutatóként, intézeti vezetőként egész életünkben a kutatói szabadság és felelősség elve vezetett bennünket. Meggyőződésünk, hogy a tudomány csak akkor érhet el ... Read More »
A 2021 végén, illetve 2022 elején tapaszalt 6, illetve 7%-os cserearányromlás brutális reáljövedelem-kivonást jelentett a magyar gazdaságból. A külső egyensúly alakulásával foglalkozó elemzések többnyire ... Read More »