KTI szeminárium – Kaat Iterbeke (KU Leuven) : The Determinants of Peer Effects during Learning. Evidence from a Field Experiment

2020.10.01. 14:00 - 16:00

Helyszín: Az előadást hibrid formában tartjuk meg : a személyes részvétel mellett (helyszín : KRTK Közgazdaságtudományi Intézet, 1097 Budapest, Tóth Kálmán u. 4., K11–K12 -es terem) zoomon keresztül is be lehet kapcsolódni. Az ehhez tartozó link külső érdeklődők számára a kti.titkarsag@krtk.mta.hu e-mail címen igényelhető és csütörtök délután válik elérhetővé.

Abstract: In general, the paper aims to evaluate the effectiveness of an entrepreneurship education programme via a field experiment. In particular, the objectives of the paper are fourfold: (1) to examine whether students in treatment schools perform better in a knowledge test and have more positive attitudes towards entrepreneurship after the programme, (2) to investigate whether cooperative learning enhances the programme effectiveness (if any) as compared to individual learning, (3) to estimate to what extent peer differences (concerning personality traits, socioeconomic background, gender, and more) influence the quality of cooperative learning, and (4) to determine the underlying mechanisms of cooperative learning using motivational and cognitive explanations.

Felhasználási feltételek
Impresszum
Intézményünk országos ésnemzetközi hálózati kapcsolatátaz NIIF program biztosítja
Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont Közgazdaság-tudományi Intézet
© Copyright 2020. Minden jog fenntartva.