Coen Teulings: How history can contribute to better economic education 11 July 2014 – http://www.voxeu.org/ The financial crisis and the Great Recession have led to calls for more economic history in economic education. This column argues for a much broader use of history in economics courses, as a device for teaching both the logic and the empirical relevance of economics. A proposed curriculum would include the rise of agriculture, urbanisation, war, the rule of law, and demography.
A KRTK Közgazdaság-tudományi Intézet teljesítményéről A KRTK KTI a RePEc/IDEAS rangsorában, amely a világ közgazdaság-tudományi tanszékeit és intézeteit rangsorolja publikációs teljesítményük alapján, a legjobb ... Read More »
Tisztelt Kollégák! Tudományos kutatóként, intézeti vezetőként egész életünkben a kutatói szabadság és felelősség elve vezetett bennünket. Meggyőződésünk, hogy a tudomány csak akkor érhet el ... Read More »
A 2021 végén, illetve 2022 elején tapaszalt 6, illetve 7%-os cserearányromlás brutális reáljövedelem-kivonást jelentett a magyar gazdaságból. A külső egyensúly alakulásával foglalkozó elemzések többnyire ... Read More »